måndag 1 april 2019

New bike day!

Nu har årets racemaskin anlänt!

Cykeln är samma modell som jag körde ifjol, en Superior Team XF 29 Issue.

Superior XF Team Issue 2019
Ramen och färgerna är samma som ifjol men jag tycker ändå den var snyggare nu än jag minns den. Jag tror det beror på att jag förra året inte visste vad de var för cykel när jag fick den. Ett oprövat mindre märke. Men i år vet jag vad den går för och har bra förtroende för att cykeln inte kommer begränsa mig. Så det kändes väldigt kul att plocka upp den!

Skillnaderna mot ifjol är att det är nya XTR M9100 rakt igenom förutom vevpartiet som är ett RaceFace Cinch Next R (eftersom Shimanos fabrik brann ned så fick de inte fram sina vevpartier)




Jag har slängt på mitt McFK styre och innolite styrstam. Samt mina Time Atac carbon pedaler. I övrigt är den helt original.

Jag ska göra lite mer småfix så som att byta handtag (färgen bara), samt på flaskställ (ceetec) och kedjestagsskydd. Jag ska vända styrstamen negativt också men har beställt "carbon gripper" monteringspasta för att få bättre friktion där. på SM i fjol roterade ju styret i något av hoppen så ska försöka undvika det. Så jag har suttit i helgen och plocka ihop grejer att beställa. Köpte också en cykelvåg med 10g noggrannhet så det blir roligt kunna få koll på grejerna!

Original så sitter ett runt 34t drev fram och jag har beställt ett 36t ovalt drev från absolute black att börja köra med! Återkommer faktiskt med en inlägg kring hur jag tänker kring utväxling, vi diskuterar det just nu i teamet hur vi kommer köra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar