onsdag 4 september 2019

Reality check

I måndags började jag arbeta igen efter att varit hemma föräldraledig i 3 månader. Ledigheten slutade som den började med en cykeltävling där hela familjen var med. Men nu är det back to "the grind". Det ska faktiskt bli roligt att komma igång med jobbet, det är att inte vara ledig jag har problem med =)

Att hålla bra nivå på träningen har varit väldigt mycket lättare när jag och min fru båda varit lediga tillsammans. Jag har kunnat sticka ut på förmiddagen innan man hittar på något. Sen ofta kunnat ha kvällen fri. Den tiden är nu förbi. Nu är det tillbaka till att dedikera de flesta kvällarna efter barnen lagt sig till träning igen. Men nu när det börjar närma sig off season så blir det såklart lite mindre press att hela tiden hålla en bra träningsnivå och det kommer också bli mycket mer varierat, med styrka och löpning. Längre pass kommer nog få hänvisas till helgen.

Men det ska bli lite roligt få börja köra med lampa. Några fina höstkvällar med bra lampor från moonlight mountain gear kan vara riktigt rolig cykling.



Hur som helst känns det viktigt att inte tänka allt för mycket kring hur mycket jobbigare det blir nu när man också jobbar. Utan se möjligheterna som finns att träna istället. Jag ska försöka få min arbetsgivare att investera i en cykel med effektmätning så jag kan köra lunchpass några dagar i veckan, de skulle avlasta kvällsträningarna på ett bra sätt tror jag. Återstår väl att se om jag lyckas med det.

I tisdags var vi ute och markerade banan för White Mountain Race. Det blev 2.5 timmar pyssel i skogen med markering och röjning. Min sista tävling där jag vill köra snabbt är just vår egen White Mountain Race. Men jag kommer leva på ångorna träningsmässigt vid det laget är jag rädd. Det känns som allt motverkar bra träning nu. Nu i början av veckan har jag varit lite småhängig, det går träna men inte hårt. I helgen som kommer ska vi bila till Falkenberg för ett bröllop. Det blir mer än 30 timmar i bil och alltså ingen träning alls på 3 dagar. Det blir de längsta jag gått utan träning utan att vara sjuk i år. Sen under nästa vecka ska jag på en jobbresa 2 dagar och sista dagens väckningspass kommer bestå i att markera banan med band. Det blir alltså ett nytt ganska alternativt upplägg mot en formtopp =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar