lördag 8 september 2018

Monark upgrades

Jag har passat på att uppgradera en del inför vinterns monarkcykling.

Dels har jag köpt en fläkt med lite mer effekt, den här ligger på 100 watt. Fläkten är från Trotec och kostar 555 kr + frakt. Finns här: Trotect Stativfläkt 18 S.

Ny fläkt från Trotec

Problemet för mig är att cykeln står i tvättstugan och där finns också husets enda dusch. Jag vill helst ha kallt (16-18 grader) där jag cyklar, men de är inte så populärt att ha så kallt när man kliver ur duschen. Speciellt eftersom det är klinker och golvvärme. Stänger man av värmen blir golvet jättekallt på vintern. Så det måste va lite värme där och då blir det bra med en fläkt med lite mer blås.

Jag har inte testat den ännu vid cykling utan bara testat blåsen och jag tror det blir bra, den kommer kyla hela kroppen även då den står en bit bort.

Den andra grejen jag fixade så sent som idag är en liten hylla brevid cykeln. Den här hyllan har jag saknat varje pass förra vintern och äntligen slog jag till och fixade det.



Hyllan är perfekt för att ha flaskor, vikter, energi och telefonen på. Dessutom extra svettband, man känner sig väl rätt cool när man kastar sitt genomblöta svettband på golvet , tar en nytt och bara fortsätter mata intervaller? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar