tisdag 1 maj 2018

Nationaldagsendurot 2018

Tänkte bara pusha lite för vår egen lokala endurotävling!

Den 6 juni kör vi Nationaldagsendurot Skellefteå 2018. Det brukar vara riktigt roliga tillställningar med mycket cykelgemenskap! Sen är det ju tävling, men just formatet tycker jag gör det mindre nervöst än vanligt. Banorna brukar vara rätt blandade men man kan cykla banorna med nästan vilken cykel som helst. Det behövs ingen regelrätt endurocykel, men heldämpad blir såklart roligare än hardtail. Jag kommer köra på min Spark 720 med 120 mm slag. Ren dämpningsmässigt är nog 120-130 mm slag perfekt, sen har jag ingen dropperpost på den vilken gör det hela lite spännande när de blir brant.

Men jag har aldrig cyklat stigarna i området där tävlingen går och jag vet inte hur banorna kommer gå. Så jag kan inte lova något om banornas utseende.

Inbjudan och anmälan

Facebook-eventet

Bild från 2016 års upplaga av tävlingen (som då hette Bike Rally 2016). ca 30 glada deltagare.


Dela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar