fredag 20 april 2018

Hemsk återseende med Zon 5

Igår kväll var första passet sen Kungsledenrännet som jag försökte introducera lite intensitet.

Första dagen vilade jag helt, sedan två dagarna efter det så rullade jag lugnt strax under 200 watt i 45 minuter per tillfälle ungefär. Sedan i förrgår vilade jag helt igen. Till saken hör att jag i veckan vabbat 3 dagar med en magsjuk lillkille, så jag tror jag på ren noccebo mådde illa i starten. Nu på morgonen var de lite turbo i magen alltid...

Planen var att köra 4x8 minuter och jag började på 300 watt drygt i första. Men det gick gräsligt tungt, pulsen skenade riktigt högt, upp i Zon 5 redan i första intervallen. Jag fick sänka effekten för vaje intervall, den tredje hamnade på 280 watt ungefär, ändå med puls upp över tröskel. Sen sista kunna jag öka lite så snittet landade på 289 watt.



Men känslan var ju hemsk, känns som jag tappat 15 watt på tröskeln över en vecka. Men jag hoppas att det beror på att jag fortfarande inte är helt återställd från tävlingen och att jag kört så lugnt några dagar att kroppen blivit trög. Jag hoppas itne de beror på någon sjuka som smyger sig på.

Jaja, det är väl bra att ta sämre dagar också ibland så man uppskattar när de flyter på. Får se vad jag ska köra imorgon, tror det får bli lite sweet spot styrkeintervaller eller nått, inte allt för intensivt. Till helgen tänkte jag absolut få komma ut på vägarna och glida lite. Kanske hänga på landsvägsgruppen på distansträning, de kör med MTB ännu.

Dela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar