tisdag 3 april 2018

Det börjar dra ihop sig

Nu är vi tillbaka från fjällen efter några härliga dagar med skoter och sol!

Träningen har funkat hyfsat än om det inte varit tal om att gå framåt men snarare att inte gå bakåt. Men givet förutsättningarna är jag helt klart nöjd!

Jag och min bror fick möjligheten att göra en ordentlig topptur den ena dagen. det var första gången får oss båda och vi gillade det skarpt, kommer bli fler gånger. Ska skaffa egna grejer ocks¨å. Svårt tänka mig någon bättre alternativ distansträning än så! Nu hade vi grymma förhållanden med sol och bra snö, så det var såklart bra marknadsföring för konceptet.







Toppturen blev ca 3 timmar att gå upp, med stopp för fika etc. Totalt var vi ute i 5 timmar. När vi åkt hela vägen ner gick vi upp en gång till genom skogen för att åka de bästa bitarna igen. Totalt blev det strax under 1000 höjdmeter. Grym åkning! Var länge sen jag åkte utför och det syntes på stilen =)

Senare under helgen fick jag in ett skatepass på Kittelfjälls fjällspår, riktigt fint spår, finaste miljö jag åkt i. Och rejäla backar, långa som inte tar slut utan man får lägga sig på tröskel och bara trumma på. Det var också rätt spännande att åka utför röd pist med längdskidor för att ta sig ner sen (man åker lift upp). Rätt skakiga ben efter att pressa sig i spåret.

Fjällspåret i Kittelfjäll

Sen hann jag med en liten springrunda också, 8 km blev det med snitt kring 5 min/km med 1 km under 4 min/km. Första utomhus för i år.

Nu är det bara 2 veckor kvar till Kungsledenrännet så det börjar dra ihop sig. Det kommer inte bli frågan om någon formtoppning utan jag ska träna på hyfsat normalt. Men dagarna innan kommer jag hålla igen så man har lite extra i tanken för dagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar