söndag 22 april 2018

Bilder från Kungsledenrännet och skakig träning

Här kommer lite fler bilder från Kungsledenrännet. Men en viss varning följer med. De kan skapa stort behov att själv köra loppet.



Foto Adam Larsson och Niclas Forsval

Träningen har väl varit lite si och så på slutet. Vabbade nästan hela förra veckan med lillkillen som hade magsjuka. Den blev värre för honom mot slutet på veckan och på fredagkväll och lördag mådde jag inget vidare. Frossan och kunde inte äta mer än ett par hårdbrödmackor på hela dagen. Det blev ingen riktigt sänkning som det blir ibland, men det var helt klart att det var något i kroppen där, vilket också förklarade varför de kändes så hemskt att köra 4x8 min i torsdags. Så ingen träning fredag-lördag. Är nu uppe i 4 dagar jag undvikit att träna på grund av sjukdom under 2018. Ändå helt okej för småbarnsförälder. Omega 3 och D-vitamin upplever jag hjälper bra mot förkylningarna i alla fall.

Idag var de ändå dags att dra igång igen, jag hade först tänkt köra ett långpass, men de passade lite dåligt och jag hade också så låg energinivå eftersom jag ätit dåligt i helgen. Sen tänkte jag köra hårt i början för att avsluta lite längre och lugnt. Men när jag väl kört en bit i hårt tempo så kände jag att om jag kunde komma igenom den hårda delen så fick de räcka så, utan att skarva på volym. Blev i alla fall en hyfsat hård timme följt av en kvarts nedrull. Ska inte hetsa kroppen tillbaka. Tur i oturen att detta ändå kom veckan efter Kungsledenrännet. De gjorde inte så mycket att det blev en lugnare vecka mer som återhämtning. Nu blir det att försöka trycka upp arbetsvolymen lite framöver. Hoppas de kan hålla sig varmt så man kan ut och cykla på kvällarna efter jobbet. Annars är ju inte monarksäsongen över än heller =) 



Dela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar