torsdag 15 mars 2018

TerraClaw

Ute och reser med jobbet ikväll. Passar på att testa mina nyinköpta löparskor. Efter att ha konsulterat med gear wizard Anton (som kan allt värt att kunna om i princip all sportutrustning) så köpte jag ett par Inov-8 TerraClaw 220. Tanken är att detta blir min bassko för lite all around. Klarar enklare stig, grusväg kortare sträckor asfalt etc. Lätt sko och efter första passet konstaterar jag att den är mkt skönare än min gamla sko som visserligen är en mer aggresiv terrängsko.

Jag sprang ikväll 7.5 km på löpband på hotellet och höll en tempo på 6:00 min/km. Måste försöka vara lite smart och bygga lite grund att sen bygga fart på. Ska itne stressa igång med tröskelintervaler utan får försöka samla lite kilometer först så kroppen vänjer sig. Men detta är inget huvudfokus utan det är ju såklart fortfarande cyklingen! Men när man ändå börjar ha skaplig kondition får man passa på utnyttja det =) Sen är det bra för min skalle att kunna variera träningen lite.


I skolådan står texten nedan, jag är inte svårtflörtad direkt och de här ganska oblyg flört med mitt ego, så det gillar jag såklart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar