söndag 4 februari 2018

Årets race-maskin

Ni som läst min genomgång av cykeltankar kring den optimala cykeln för mig vet att jag funderat en hel del kring detta.

Men nu har jag i alla fall gått och köpt ett tävlingscykel för sommaren! Jag kommer absolut inte kunna skylla på materialet i år, så mycket kan jag säga.

Detta har kullkastat mina ursprungliga planer något men allt det här samt VILKEN CYKEL det gäller kommer jag få återkomma till i inlägg längre fram. Så ni får hålla er! Jag ska i veckan resa till Göteborg för att gå en kurs för jobbet så jag kommer vara borta från min nya cykel hela veckan och kommer hem först på fredag, så nästa helg lovar jag att out:a cykeln i bild och spec!

I veckan blir det alltså träning på resande fot, man har visserligen hyfsat med tid på kvällarna då man är själv, men hotellgym brukar vara gräsligt underutrustade. Sen hade jag tänkt jobba lite på kvällarna också för jobbet stannar ju inte av för att man är på kurs. Jag siktar på att kunna köra minst ett styrkepass, men man brukar få vara kreativ då det oftast inte finns hantlar eller kettlebells över 10 kg och sällan någon skivstång heller. Så det blir antagligen mycket stabilitetsövningar och explosiva hopp tex. Sen finns det nått löpband kanske jag testar tröskelintervaller där istället, men det blir ju lite svårt med farten då jag inte alls har koll på mitt tempo. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar