tisdag 28 augusti 2018

Mina mest populära inlägg hittills

Jag tänkte visa en lista på mina 10 mest populära inlägg. De flesta har regelbundna läsare redan sett, men något kanske man missat. Så snart ett inlägg faller ut från topplistorna så blir det svårt för läsare att hitta dem.

----------------------------

Tröskel eller VO2max
Mitt mest populär inlägg och också enligt mig själv ett av mina absolut bästa. Jag motiverar med källor och resonemang det blockperiodisering jag använde under vinterträningen 2017/2018.

Nytt VO2max padilla-test juni 2018
Alla mina inlägg om Padilla-test har varit populära och det här inlägget beskriver det senaste testet jag gjort.

Beskriver den plan jag hade för energiintaget på Cykelvasan 2018.

Refererar data släppt av guided heroes som visar den effekt som krävdes för att komma två i ett av långloppen. Jag resonerar också lite kring kravprofilen.

Jag presenterar lite data från olika håll som visar på ett uppskattat förhållande mellan FTP och placering på långloppet Mörksuggejakten 2018. Detta är en fortsättning på inlägget ovan.

Samma syreupptag men olika kapacitet?
Resonerar kring de olika delar som tillsammans skapar en åkares kapacitet. Det är ganska intressant att man trots ungefär samma centrala kapacitet kan ha så stor skillnad i total kapacitet.

Koll på förhållandet mellan din FTP och din VO2max-effekt?
Jag räknar ut förhållandet mellan min egen FTP coh min VO2max-effekt. Hur står den sig och går den att förbättra?

10 träningstips - Sammanfattning
Jag delar lite tankar och idéer kring hur jag tränar.

Däckval
Går genom de däck jag funderar kring att använda vid tävlingar och motiverar mitt val.

XCO vs XCM
XCO vs XCM vs Cykelvasan - Vad ska man säga?
2 inlägg som beskriver skillnaderna mellan de olika tävlingsformaten och ger min syn på det.

Världscupracing


Jag drar slutsatsen att ni som läser föredrar resonerande och analytiska inlägg med ganska matigt innehåll mer än att läsa om specifika träningspass i detalj. Race reporterna har också varit uppskattade, eller i alla fall populära, men det är också de enda inlägg jag också delat via min facebook, vilket givit dem extra draghjälp.

Inlägget "4x8 min på 280 watt, det börjar brännas" är egentligen bara en inlägg i mängden, men det delade jag i facebookgruppen "Monark cykelträning" för att fråga vad andra hade för erfarenheter kring pulsnivåer på tröskelpass. Det fick därigenom väldigt många läsningar och har sedan dess bitit sig fast på topplistan, även om jag inte riktigt anser att det platsar.

Sen alla inlägg som nämner Cykelvasan blir automagiskt mer lästa, där ser man också att det kommer fler läsare från tex google.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar