torsdag 12 juli 2018

Seedning till Cykelvasan del 2

Jag har tidigare, tex i mitt inlägg Seedning till cykelvasan och lite nörderi gnällt lite på att det inte gick att komma till startled 1 från seedningsloppen här i Norrland.



Nu efter Mörksuggejakten så har de uppdaterat seedningstabellerna igen. För att gå till startled 1 krävdes 2:38:27, jag hade 2:39:26, jag var alltså 59 sekunder ifrån startled 1. Men nu tänker jag inte gnälla får den här gången hade jag chansen att nå startled 1 men var inte tillräckligt snabb helt enkelt. Till nästa år hoppas jag kunnat förbättra mig de 1-2% som behövs för att nå startled 1. Då vore jag ännu närmare topp 10 i h30 också, dit jag nu i Mörksuggan hade behövt 1:26 snabbare tid.

Men jag undrar hur de ska fylla upp 300 personer i startled 1 när det är så höga krav? 52a totalt var sämsta placeringen som gick vidare till startled 1. Av dessa 50 är de merparten som kör fler lopp i långloppscupen, jag förstår inte hur de ska få ihop 300 pers på detta sätt? Jag förstår att de kanske finns 100 stycken på långloppen som kan vara mindre än 8% från vinnaren. Men 300?

Nåväl, den som lever får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar