fredag 8 juni 2018

Inte helt 100

Första XC-racet för året imorgon lördag! Kraftloppet i Skellefteå, hemmatävlingen.



Dessvärre har lillkillen varit hängig, med VAB, i början av veckan och det är nu helt klart att även jag har fått lite av detta i kroppen.

Jag har normalt en vilopuls på ca 40 slag. Pulsklockan beräknar en vilopuls varje dag som den minuten med lägst snittpuls under dagen. Det värdet brukar pendla kring 50 oftast då jag inte tänker på det, lite mer om jag tränat hårt några dagar och lite mindre om jag vilat bra. Lägsta dagsnoteringen är inte sällan strax under 40.

Dagarna efter endurotävlingen (race report kommer!) så har pulsen sällan kommit ner under 60 och vid minsta trappa har den rusat mot 130. Känner också att det är dålig punsh i kroppen, känns loj. Det känns väldigt tråkigt att inte vara 100%, framför allt på hemmatävlingen, men vad ska man göra. Blir att köra ändå och ser hur det går. Det är ju en dag kvar ännu så kanske blir de lite bättre imorgon. Ikväll ska jag ut och gasa lite för att kolla så cykeln och däcken är i ordning och då också känna lite på kroppen. Men det känns inge kul att de blev såhär, man tappar liksom suget att racea när kroppen går ner i dvala.

Dela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar