onsdag 2 maj 2018

Tävlingskalendern fylls på

Nu har jag anmält mig till 4 av sommarens tävlingar. Juni kommer bli en tävlingsintensiv period och ja, jag blir nervös bara av att anmäla mig.

4 tävlingar planerar jag att köra i juni:

6/6   Nationaldagsendurot Skellefteå 2018
9/6   Kraftloppet, Skellefteå
17/6 Tolvtjärnsloppet
30/6 Obbola Challenge

Det är bara Obbola Challenge och endurotävlingen (tidigare Bike Rally) jag kört tidigare. Både Kraftloppet och Tolvtjärnsloppet blir nya. Men Kraftloppets bana har jag bra koll på, jag har ockås testkört banan i tävlingsfart solo. Så där vet jag vad jag har att vänta mig.

Tolvtjärnsloppet blir den längsta tävlingen, vilket blir spännande. Där tror jag att jag kommer hålla på drygt 3 timmar baserat på tidigare års resultat. Det blir en utmaning då jag saknar rutin på längre tävlingar, där blir det fokus på att skaffa erfarenhet av längre race. Det blir itnressant att se hur kroppen hanterar hög fart under så lång tid.

Kraftloppet kommer ta mindre än 2 timmar och Obbola Challenge tar nog lite drygt 2 timmar. Notera att alla prognoser baseras på hyffsat torra förhållanden, kan svänga snabbt med vädret!

All tre XC loppen är seedinggrundade för Cykelvasan och jag är lite småsugen att köra vasan men har ingen plats i nuläget, men vi tittar på att försöka planera in det i familjens sommarplaner. Den och SM i Östersund är de två stora grejerna jag funderar en del kring, vi får se hur det blir.

Dela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar