söndag 18 februari 2018

Slut på tröskelblocket

Avslutade ikväll tröskelblocket, som jag nu kört i  2 veckor, med ett sweetspot-pass på skateskidorna. Jag körde 3 varv på milspåret och det tog 1 h 47 minuter (16.1 km/h).

Tid i pulszoner under passet.

Eftersom det är sweetspot jag körde så möter jag inte upp mjölksyran i uppförsbackarna utan slår av så jag ligger på eller under tröskel. Snittpulsen blev 157 (83.5%) vilket är låg Zon 4. Inget tid i Zon 5 vilket passar bra. Tiden i Zon 3 är nog i princip starten innan man kommit igång och sedan nedförsbackarna där man står i fartställning.

Första varvet var 1.5 minuter snabbare än de andra två, men varv 2- och 3 låg inom 2 sekunder från varandra, så en stabil fart. Sufferscore landade på 144.

Nu blir det en lättare vecka där jag också planerar att köra ett nytt Padilla-test, (inlägg förra testet), och den här gången ska jag bara in på 400 watt rampen om jag så ska ramla av cykeln efteråt. Blir ja motiverad kanske jag också försölker etablera en hyffsad max 5 minuter och även förbättrar min max 1 minut. Vi får se.

Länk till passet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar