fredag 16 februari 2018

60/120, illamående och huvudvärk

Närmar sig slutet på tröskelblocket men jag ville ändå in med lite variation. Jag testade 60/120 intervaller, dvs 60 sekunder arbete med 2 minuter vila. Sista jag körde det här passet körde jag 400 watt och 10 stycken, det var rätt lugnt och inte maxning. Jag visste därför inte var jag skulle lägga mig, men målet var att orka mellan 10-20 stycken. Jag körde arbetet på 441 watt (drygt 6.2 watt/kg) och trampar bakåt på vilan. Pulskurvan ser man i figuren.

12 x 60/120 på 441 watt
Jag orkade 12 stycken ikväll och så här korta intervaller är aldrig roligt. Mådde riktigt illa mot slutet och fick även lätt huvudvärk. Hade möjligt kunnat ta ytterligare nån intervall, men det kändes inte värt det att dräpa sig totalt på en fredagskväll. Det ska ju tränas i helgen också förhoppningsvis. Sista intervallen peakade på 174 puls, 8 slag över tröskel, men pulsen hinner med på dessa korta intervaller. Syran var betydligt värre än pulsen indikerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar